Dayatma bir 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' ülkeyi ortaçağ karanlığına taşır
İktidarın dayattığı 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' kapsamında hazırlanan yeni müfredat her kesimden tepki toplamaya devam ediyor. fen biliminin din dersine dönüştürülmesi, Matematikten çıkarılan konular ve İnkılap Tarihi dersindeki değişiklikler eğitimciler tarafından da sert bir dille eleştirilirken, Eğitim Sendikaları ve STK'lar taslağın geri çekilmesi için imza kampanyası başlattı. Vatandaşlar Bu taslağın ülkenin 100 yıllık kazanımlarını sıfırlama programı olduğu görüşünde. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ülkeyi en az 100 yıl geriye götürerek ülkeyi bir ortaçağ karanlığına sürükleyecek.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ismiyle iktidar tarafından dayatılan Yeni Müfredat Taslağı, Ülkemizin 100 yıllık kazanımlarını bir kalemde sıfırlayacak ve bizi en az 100 yıl geriye götürerek bir ortaçağ karanlığına taşıyacaktır. "Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkında Kanun" kapsamında BüyükÖnder Atatürk'ün Türk Mİlletine en büyük armağanı sayılabilecek Harf Devrimi'ni kadük hale getirmek için atılmış ciddi bir tehlikedir 'Maarif Müfredat'
Burada ilk iş anne ve babalara düşmektedir.
TÜRKÇE KAVRAMLARA NEŞTER! EN KOYUSUNDAN ARAPÇA
'Dil Devrimi” ile yerleşmiş, yaygın biçimde kullanılan sözcükler yerine müfredat taslağının genelinde en koyusundan Arapça sözcükler yer alıyor. Taslağın adında bile “eğitim” sözcüğünün yerine, kullanımdan çoktan düşmüş “maarif” sözcüğü yeğleniyor.
Programın bütününe bakıldığı zaman bazen çekinerek bazen ise gözükara hareketle günlük yaşamda kullanılan Türkçe kavramların Arapçalaştırmak istendiği ortaya çıkıyor.
Örneğin 4. sınıf programında öğrencilere '“bismillahirrahmanirrahim, maşallah, inşallah, selamu¨naleyku¨m, aleyku¨mselam, elhamdu¨lillah, estağfirullah ve su¨bhanallah gibi dini ifadeleri belirlemeleri ve bunları çözümlemeleri” isteniyor. ' Taslakta bunun gibi safyalra dolsu örnekler yer alayıyor.
ÇANAKKALE SAVAŞI YERİNE 15 TEMMUZ.
Bazı sözcükler tanımlanırken onlara siyasi anlamlar yükleniyor. “Vatanseverlik” sözcüğünün anlamı Çanakkale Savaşı, Kurtuluş Savaşı vb. yerine “15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü” ile ilişkilendirilerek açıklanıyor.
OSMANLI YIKILMAMIŞ! ALGISI
Tarih programlarında da yeni adlandırmalara yer veriliyor. “KuruluşYükselme-DuraklamaGerileme-Dağılma” başlıkları altında incelenen Osmanlı Devleti’nin öyküsü, yeni programda “Duraklama” yerine “Dönüşüm Sürecinde Osmanlı”; “Dağılma” yerine de “Savaşlar Sarmalında Osmanlı” olarak değiştiriliyor. Bu değişiklik, siyasi iktidarın Osmanlı Devleti’ni yıkılmamış gibi göstermek istediğini düşündürüyor.
FEN BİLİMLERİ ARAPÇA DİN DERSİNE DÖNÜŞÜYOR!
Fen bilimleri dersi programında da gelişim ve evrim yerine “tekamül”; “bilim” yerine “ilim”, sık sık “belagat”, “kâmil insan” sözcükleri kullanılıyor.
HANGİ AÇIDAN BAKARSANIZ BAKIN KÖTÜ NİYET
Programın daha henüz başlangıç kısımlarına bakmak bile taslağın dilinin ne kadar özensiz, tutarsız ve en önemlisi art niyetli olduğunu ortaya koyuyor.
Büyük Önder Atatürk'ün de dediği gibi ;
"Büyük başarılar, değerli anaların yetiştirdikleri seçkin çocukların yardımıyla meydana gelir."
Gelecek nesillerimizin ve vatanımızın teminatı; "Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz."
Çağdaş, laik ve bilime dayalı eğitim sistemine karşı ciddi tehlikeler içeren 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' bu milletin yararına değildir.
ATATÜRK DER Kİ;
- Bir ulus sanattan ve sanatçıdan yoksunsa, tam bir hayata sahip olamaz.
- Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin.
- Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir.
HABER/İNCELEME: ALİ ADAÇAY