Otoyol İhalesine tepkiler dinmiyor: Milleti 70 milyar TL daha daha soyacaklar!

Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle KDV hariç 76.7 milyar liraya, devletten aldığı milyarlarca dolarlık ihalelerle bilinen Limak’a ihale edilen Antalya-Alanya Otoyolu projesine tepkiler gelmeye devam ediyor. '7 milyarlık projeyi 76 milyara ihale ettiler' diyen CHP Antalya Milletvekili Mustafa Erdem 'Projeye karşı değiliz ama ihale yöntemine karşıyız. Halkı soymaya, zengin ettikleri yandaş şirketlerin zenginliklerini katlamaya devam ediyorlar' dedi. 7 Milyar TL'ye bitecek proje 76 Milyar TL'ye yandaş malum şirkete ihale edildi. Erdem aradaki farkın milletin cebinden çıkacağını öne sürdü.

© Alanya Gazetesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın açıklamalarına göre Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nde, 84 kilometre 2×3 şeritli otoyol ve 38 kilometre 2×2 şeritli bağlantı yolu bulunduğunu, otoyolun toplam uzunluğunun 122 kilometre olduğunu ve projede 7 kavşak, 8 tünel, 19 viyadük bulunduğunu söyleyen Erdem, projenin kamu kaynaklarıyla değil de, YİD modeliyle yapılmasının kamuyu zarara uğratacağını belirtti.

7 MİLTAR TL'YE BİTECEK PROJE 76 MİLYAR TL'YE YANDAŞA İHALE EDİLDİ

76.7 Milyar liraya Limak’a ihale edilen projenin geçen yıl yapılmış olması durumunda 7 milyar civarında bir maliyetinin olacağını söyleyen Erdem, 76,7 milyar liralık rakamla Antalya’ ya çok büyük yatırımlar yapılabileceğini vurguladı.

Otoyol İhalesine tepkiler dinmiyor: Milleti 70 milyar TL daha daha soyacaklar!

Vatandaşın cebinden tek kuruş çıkmıyor diye pazarlanan YİD Projeleriyle vatandaşın soyulduğunu söyleyen Erdem, “Yine döviz üzerinden verilen garantilerle yandaş müteahhitler zengin edilirken, şirketlere ödenen paralar vatandaşın sırtına yükleniyor” dedi. YİD modeliyle Dolar ya da Euro üzerinden geçiş garantisi verilen köprü ve otoyollarda, bugüne kadar hedeflerin tutturulamadığının altını çizen Antalya Milletvekili Erdem, Devletin bu projeleri, garanti edilen sayıda araç kullanmadığı için her yıl işletmeci şirketlere milyarlarca lira ödediğini hatırlattı.

ANTALYA-ALANYA OTOYOLU SOYGUN DÜZENİ

2024 yılında Avrasya Tüneli’ne 4,9 milyar lira, köprü ve otoyollara da 73,8 milyar lira garanti ödenecek diyen Erdem, aynı soygun düzeninin Antalya – Alanya otoyolu projesinde de kurulduğunu söyledi. Projenin Antalya halkının çok uzun süredir beklediği bir proje olduğunu ve turizme de önemli katkısı olacağını belirten Erdem, “projeye değil, yapılış biçimine karşıyız. Antalya’nın ülke ekonomisine çok büyük katkısı var. Ama görünen o ki Ak Parti iktidarı Antalya’ya devlet imkanlarıyla yatırımı çok görüyor. Yaklaşan seçim öncesi ‘Mega Proje, Dev Proje’ safsatalarıyla yine Antalyalılar Ak Parti iktidarı tarafından kandırılmaya çalışılıyor. Proje Antalyalılara yükten başka bir şey getirmeyecek” dedi.

ANTALYALI BU YOLU KULLANINCA 20 YIL BOYUNCA KAÇ PARA ÖDEYECEK

Bakanlığın ilk İhale şartnamesinde 45 bin günlük geçiş garantisinin verildiğini söyleyen Erdem, “İlk başlangıç geçiş ücreti km başına 0.07 Euro+KDV olarak pazarlığa sunulmuştu. Bunda bir değişiklik var mı bilmiyoruz. Antalyalılar bu yolu kullanınca ne kadar ücret ödeyecek, Bakan bey çıksın açıklasın. Antalyalı bu otoyolu kullanırken ne kadar para verecek? ‘Vatandaşın cebinden para çıkmıyor’ diyorlar ya, biz de öğrenelim çıkıyor mu, çıkmıyor mu? Ayrıca günlük araç geçiş garantisinin 45 bin olarak belirlendiği ve projeyi üstlenecek şirkete 6 ayda bir gelir ödemesinin garanti edildiğini biliyoruz. 20 yıllık sözleşme kapsamında, geçiş ücretlerindeki düşüşlerden kaynaklanacak farkın da devlet tarafından yani vatandaşın cebinden ödeneceği ortada. Ak Parti iktidarında vatandaşa yine borç ödemekten başka bir şey düşmüyor. Antalya halkı yine Ak Parti İktidarı tarafından adeta cezalandırılıyor” diye konuştu.

CHP Antalya Milletvekili Mustafa Erdem

ANTALYA VE ALANYA'NIN ŞEHİR TRAFİK SORUNUNU ÇÖZMEZ

Antalya-Alanya diye sunulan projenin de, Serik-Alanya projesi olduğunu söyleyen CHP Antalya Milletvekili Mustafa Erdem, 76,7 milyar gibi korkunç bir rakama mal olan projenin de Antalya trafiğini çözmekten uzak olduğunu vurguladı. Erdem, sözlerine şöyle devam etti; “Projeyi Ankara’ dan oturarak yaparsanız, yerel dinamiklerin fikirlerini almazsanız yaptığınız iş çözümden çok uzak olur. Antalya-Alanya arasındaki trafik sorunu Antalya-Serik arasından başlamaktadır. Oysa siz projeyi Serik’ den başlatıyorsunuz. 122 km’lik yolun 38 kilometrelik bölümü otoyol ile mevcut D-400 Karayolu arasında erişimi sağlayacak bağlantı yollarından oluşuyor.

Bu, şehir trafiğini rahatlatacak transit bir proje değil. Havaalanı, Raylı Sistemler ve Turizm bölgelerine yine bağlantı yolları üzerinden ulaşılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu projeyi anlatırken diyor ki; “proje seyahat süresini kısaltacak ve konforlu yolculuk imkânı sağlayacak.” Nasıl olacak bu, bize de anlatırsa seviniriz. Özetle bu proje hem maliyeti, hem projelendirilmesi, hem de YİD modeliyle kamu yararı sağlamaktan uzak bir projedir. Bakanlığa çağrımız projenin kamu kaynaklarıyla yapılması ve ulaşım sorununu çözecek şekilde yeniden projelendirilmesidir.”

Alanya'da dinamit faciası: Kepçe operatörü hayatını kaybetti
Son Dakika: Türk-İş asgari ücret talebi 29 bin 583 lira oldu
Gazipaşa'da 5 yıldızlı 2 otel için düğmeye basıldı
Alanyalı Prof. Dr. Ahmet Alanay'ın ödülünü Erdoğan takdim etti
Alanya Ülkü Ocakları ASENA Birimi’nden suluboya kursu
Alanya'da öğretmene sözlü saldırıya tepki yağdı
CHP Antalya bölgesinde açık ara önde
Analitik veriler için çerezleri kullanmaktayız. Daha Fazla Bilgi